Hallo,
Ik vroeg mij af of er al veel mensen zijn die hun waterschildpadden al in de vijver buiten hebben gedaan? Daarstraks heb ik gevoeld in mijn water en het was heel koud.
Mijn schildpadden zouden voor de eerste keer hele zomer buiten verblijven...
Ik ben deze week een 'bad' gaan ophalen via marktpl., het oorspronkelijke plan was om dit op het terras te zetten (ik woon op een appartement) maar dat zag de huisbaas niet zitten.
Gelukkig mag het naast de gevel blijven staan... Het is 150cm rond en er kan 1000 liter in, ik heb het gevuld tot 850.
Eigelijk vind ik het nog te klein maar heb voorlopig niet veel andere keus... had liever een bredere bak gehad dat minder diep was.
Ik ga er straks nog een houten 8-hoekige kader voor maken (en deze overspannen met kippendraad) om er op te leggen want hier vliegen veel roofvogels (dichtbij een natuurdomein).
Dan nog een plastic bak inhangen met zand voor de grote vrouwtjes, en nog meer plantjes er in (de planten die nu in het aquarium zitten).
Er zit een vijverfilter in die tot 3000 liter filtert. Daarstraks leek het water mij al 'bruin' maar ik heb geschept met een glas en het was heel helder. Op de bodem liggen kiezelsteentjes, lavastenen en kalkstenen.
Morgen ga ik voedervissen kopen om er bij te zetten.
Is het aan te raden om schildpadden met 10cm schildlengte hierin te huisvesten deze zomer?
Tips altijd welkom...
Groetjes Inge