Ik zou er zeker ook niet gerust op zijn Martijn. Misschien zal de vorst dan niet in de aarde komen, maar ik denk dat de temperatuur sowieso niet stabiel (laag) genoeg is bij deze vorm van overwinteren. De luchttemperatuur, daar moet jouw aarde door afgekoeld worden maar zal het ook door opgewarmd worden, wisselt veel sneller en meer dan de bodemtemperatuur. Helemaal als de zon halverwege/eind van de middag op jouw balkon komt...
Een deel van onderstaande quote is mogelijk ook op jouw situatie van toepassing.
Ff voor de zekerheid; ik doelde op ZONNIGE winterdagen. Als de zon op jouw transparante plaat schijnt, zal je hokje als een kleine kas dus relatief snel opwarmen waardoor het een onnatuurlijk hoge temperatuur krijgt. Bedenkt wat er met de temperatuur in huis gebeurt als er een lekker winters zonnetje via de ramen in huis schijnt...
Ik doelde dus niet op de te verwachten temperatuur die je inderdaad aardig aan kan zien komen via weersites/krant e.d.. Zo'n transparante plaat zal in de lente, zomer en herfst handig zijn als de dieren in en uit kunnen lopen; je creëert een lekker warm hok waar de dieren op kunnen warmen. Dat is in de winter juist iets wat je niet wilt lijkt me...
Afdekken met een deken kan in de winter, maar met een ondoorzichtige plaat m.i. ook. Puur om de zon, en dus juist niet om de kou, buiten het hokje te houden