de maten van de bovenste bak zijn: 230x70x72cm (BxDxH)
de maten van de onderste bak zijn: 230x70x82cm (BxDxH)
Dit trek ik in twijfel. Op de foto's lijkt de bak veel smaller. Op basis van de tegelmaat, ik veronderstel dat deze 20 x 20 cm zijn (11 tegeltjes is ongeveer gelijk aan 230 cm) kom ik op een diepte van 50 cm. Tevens wordt dit bevestigd door de foto's waarin het 1ste koppel al reeds is gehuisvest. Het lijkt erop dat het elegans vrouwtje qua lengte zeker iets minder dan de helft is van de totale diepte.
In de eerste instantie uitgegaan van de gegeven maten vind ik de bak wat a/d krappe kant voor een koppel erbij.
Nu even teruggekeken te hebben, is de bak mijn inziens zelfs te smal voor een koppel. 80cm diepte is mooie maat.
Ikzelf heb altijd 100cm diepte toegepast bij elegans en zelfs dat vond ik niet genoeg (ik geef ze het liefst een complete kamer)
De dieren moet wel fatsoenlijk langs elkaar heen kunnen lopen.
dit koppel komt niet bij het vorige koppel te zitten in de binnenverblijven. de bovenste bak word voor het 2e koppel. hierdoor heb ik dan 2 koppels met berschillende bloedlijnen. hierdoor kunnen de nakweekjes ook koppels van elkaar vormen.
wat de maten betreft. zijn er al weer wat verranderingen geweest. zo hebben we gemerkt dat de breedte maat die ik hier gepost had niet te realiseren was. maar toen de hokken klaar waren hebben we gemerkt dat de achterwand ( die uit gips platen bestaat ) nog naar achter gehaalt kon worden. nu heeft het dus een diepte van 70 cm. sorry voor de onduidelijkheid!
@ An,
nee sorry de foto's moeten nog even wachten
we hadden wat planten bestelt ( echte) maar die bleken het geen week vol te houden in het verblijf. vandaag hebben we wat kunstplanten bestelt en we hebben een andere plant gestekt die het erg goed doen in de verblijven van de Boetgerie's. weet alleen de naam er niet van
dus de foto's volgen binnekort
en wat de quarantaine periode betreft die zal wel afgelopen zijn waneer de dieren op de mooie dagen naar buiten kunnen. en dan zullen ze hun mede soorten ontmoeten
ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeerd enzo