Kom je mijn inziens toch terecht bij de door mij eerder genoemde soorten testudo graeca nabeulensis of de testudo kleinmanni.
Deze zijn beiden herbivoor en worden tussen de 12 en 14 cm lang en tussen de 350 en 600 gram groot.
Hebben ook beiden geen winterrust nodig en kunnen in een terra gevestigd worden van jouw afmetingen.
Er wordt echter wel aangeraden deze soorten apart te huisvesten, dus geen meerdere exemplaren bij elkaar.
Echter aan deze soorten is lastig aan te komen en of je er één gaat vinden voor een maximale prijs van 100 Euro waag ik te betwijfelen. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
Er zijn 2 houders op dit forum van de testudo graeca nabeulensis die ook wel eens nakweek hebben zitten. Dit zijn Marion en remikiso.
Marion heeft er één zitten, maar daar ga ik 3 april om. Misschien kun je eens bij remikiso proberen.
Maar misschien beter dat je gaat kijken naar de terrapene-familie. Daar zitten soorten bij die goedkoper zijn en waarvan je wel meerdere exemplaren bij elkaar kunt huisvesten.
Al zul je jezelf danwel wat meer moeten verdiepen in deze soort, omdat zij een (ondiep) watergedeelte nodig hebben. Je kunt bijvoorbeeld eens contact opnemen met Mark. Die heeft momenteel nakweek zitten van de terrapene carolina major voor 50 Euro per stuk.
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,10209.msg142647/topicseen.html#newBij hem kun je waarschijnlijk ook wel tips en tricks krijgen voor de inrichting van je terra en het houden van deze soort.