Hey all
Ik ben Rudy of Ruud, wat je wil, eerste naam is van het papiertje, tweede naam wat ik het meeste hoor.
Al enige tijd ben ik me aan het verdiepen in schildpadjes, geweldig leuk moet ik zeggen, maar erg moeilijk om een keus te maken in de aanschaf.
Later hierover meer.
(ik wil eerst meer weten voordat ik ga vragen)
29 lentes jong, kom uit Zuid-Holland en al jaren zoet met vijvers en aquaria. In de tuin ligt een 9 kuubs vijvertje met koi's e.d.
In de woonkamer staat een 60ltr. bakkie voorzien van garnaaltjes, 1x 260 ltr. tropische gezelligheidsbak en een 180 ltr. voorzien van 5,5 koi in kweek, die halve is een minikoi
oja... en nog een 40 ltr bakkie voor eventuele quarantaine...
Allemaal hobbymatige afwijkingen, tenslotte heb ook ik recht op een afwijking...
Nu is het zo dat de 180 liter bak vrij gaat komen en de karpers gaan verhuizen naar de vijver als het weer het weer toelaat en dan jaja dan moet het er toch van komen dat er mogelijk schildpadjes gaan huizen. Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om een keuze te maken welk soort maar daar zal ik later op terugkomen.
In ieder geval vermoed ik dat dit een gezellig forum is (lees al even mee als gast) en hoop dat dit ook bevestigd gaat worden en mijn kennis mag vergaren wat betreft de turtles.
Vriendelijke Groet,
Rudy